måndag 31 januari 2022

Processen mellan tidpunkten för en onlinebeställning och leverans

Lyxen att köpa online

Det brukade vara normalt att gå till affärerna för att handla. Det fanns butiker för allt man kunde tänkas behöva och alla visste de bästa lägena. Oavsett om det var dagliga matvaror, de lyxigaste möblerna eller de senaste prylarna så fanns det en butik för allt. Med internets framväxt blev allt mycket lättare. Istället för fysiska butiker började webbshoppar dyka upp och det gick nu att köpa allt, och då menar jag allt, online. På så vis föddes Kuvertland. Från och med 2020 kunde folk beställa sina kuvert och förpackningar online med några enkla klick och få dem levererade till sin dörr! Men exakt vad händer mellan köpet och leveransen?


Webbutiken

Allt börjar med själva webbshoppen. Precis som vilken annan butik/webbshop som helst, strävar Kuvertland alltid efter att erbjuda den optimala upplevelsen för våra kunder. Det är där vi först möter våra kunder och det är upp till oss att lämna ett bra första (och andra, tredje, etc.) intryck! På senare år har det blivit allt viktigare att se över hela upplevelsen från A till Ö och se till att kunderna får en positiv upplevelse i vår butik. Med den nya designen som vi rullade ut 2021 var detta prioritet nummer 1. Den optimala upplevelsen skapades ur kundens perspektiv. I kombination med ett ständigt växande utbud av produkter och ett team av specialister gör vi vårt yttersta för att effektivt lösa alla frågor och behov hos våra kunder.


Beställningens handläggning

Efter att kunden har lagt en beställning startar en process omedelbart för att få beställningen till kunden så snabbt och korrekt som möjligt. Oavsett om det gäller en standardorder eller en kund med en specifik förfrågan som behöver bollas lite så sätter våra säljspecialister igång direkt. Så fort beställningen har granskats och eventuella frågor besvarats kommer den att skickas vidare till lagret. Här samlas beställningen och packas noggrant så att den kan skickas samma dag med någon av våra transportörer.


Transporten

Kuvertland arbetar tillsammans med DPD och Postnord för att säkerställa att paket levereras till kunderna så snabbt som möjligt. Varje dag åker flera lastbilar fulla med beställningar från Kuvertlands lager till DPD-depåerna. Allt kontrolleras sedan och sorteras där, så att det kan fraktas från depån till kund dagen efter!


Bra relation med kunden

Som du nyss läste innefattar varje order en rad olika steg för att hela processen från A till Ö ska löpa smidigt efter en lagd beställning. Förutom en bra hemsida och ett bra produktutbud är goda relationer med vår logistik och andra samarbetspartners av yttersta vikt för att vi ska kunna betjäna kunden så bra som möjligt! Allt detta är en del av vårt arbete och vårt viktigaste mål; att göra varje kund så nöjd som möjligt!

Har du frågor om någon av produkterna i detta inlägg?

Kundtjänst
0775 88 81 97
Tillgänglig via telefon från 9.00 till 12.00

Dela detta inlägg

Har du frågor om någon av produkterna i detta inlägg?

Klantenservice
Tillgänglig via telefon från 9.00 till 12.00

Dela detta inlägg

Inga kommentarer

Lägg till kommentar

Namn obligatoriskt fält
E-post obligatoriskt fält, visas inte