Allmänna villkor Kuvertland.se

Artikel 1 - Definitioner


I dessa villkor ska följande villkor ha följande betydelser: 

  1. Tilläggsavtal : ett avtal där konsumenten förvärvar produkter, digitalt innehåll och / eller tjänster med avseende på ett distansavtal och dessa varor, digitalt innehåll och / eller tjänster levereras av entreprenören eller en tredje part på grundval av ett arrangemang mellan denna tredje part och entreprenören;
  2. Reflektionsperiod: den period under vilken konsumenten kan använda sin ångerrätt; 
  3. Konsument: den fysiska personen som inte agerar för syften relaterade till hans / hennes kommersiella, handel, hantverk eller yrkesverksamhet; 
  4. Dag: kalenderdag;
  5. Digitalt innehåll: data som produceras och levereras i digital form;
  6. Fortsatt prestationskontrakt: ett kontrakt som tjänar till att leverera varor, tjänster och / eller digitalt innehåll under en viss period;
  7. Hållbar databärare:: alla medel, inklusive e-post, som gör det möjligt för konsumenten eller entreprenören att lagra information riktad till honom / henne personligen på ett sådant sätt som möjliggör framtida samråd och användning under en period som matchar syftet för vilken informationen är avsett och vilket möjliggör oförändrad reproduktion av den lagrade informationen;
  8. Ångerrätt: Konsumentens alternativ att inte fortsätta med distansavtalet inom avkylningsperioden;
  9. Entreprenör: den fysiska hos juridisk person som tillhandahåller produkter, (tillgång till) digitalt innehåll och eller tjänster till konsumenter på avstånd;
  10. Distansavtal: ett kontrakt som ingåtts av entreprenören och konsumenten inom ramen för ett organiserat system för distansförsäljning av produkter, digitalt innehåll och / eller tjänster, där exklusiv eller ytterligare användning av en eller flera tekniker för distanskommunikation fram till ingåendet av avtalet;
  11. Standardformulär för återkallelse: det europeiska standardformuläret för återkallande ingår i tillägg 1;
  12. Teknik för distanskommunikation: ett medel som ska användas för att ingå ett avtal utan att konsumenten och entreprenören är tillsammans på samma plats på samma gång.

Artikel 2 - entreprenörens identitet


Entreprenörens namn:
Koro PackVision B.V. / Kuvertland.se
Företagsadress:
Beverwaardseweg 101, 3077 GK Rotterdam, Nederländerna
Besöksadress:
Beverwaardseweg 101, 3077 GK Rotterdam, Nederländerna
Telefonnummer:
0775 88 81 97(Öppettider måndag - fredag 08: 00-16: 00 h)
E-postadress:
info@kuvertland.se
Handelskammarens nummer:
GB 257 1908 86
Momsregistreringsnummer:
24447047

Artikel 3 - Tillämplighet


  1. Dessa allmänna villkor gäller för alla erbjudanden från entreprenören och för alla distansavtal som ingåtts av entreprenören och konsumenten.
  2. Innan entreprenören ingår ett distansavtal ska texten till dessa allmänna villkor ställas gratis och så snart som möjligt. Om detta är rimligt omöjligt ska entreprenören ange på vilket sätt de allmänna villkoren kan inspekteras och att de kommer att skickas gratis om så begärs innan det avlägsna avtalet ingås.
  3. Om distansavtalet ingås elektroniskt kan texten till dessa allmänna villkor, i avvikelse från föregående avsnitt och innan distansavtalet ingås, också levereras till konsumenten elektroniskt på ett sådant sätt att konsumenten lätt kan lagra den på en långsiktig databärare. Om detta är rimligt omöjligt kommer det att specificeras var de allmänna villkoren kan ses elektroniskt och att de kommer att skickas till på konsumentens begäran kostnadsfritt, antingen på elektronisk väg eller på annat sätt, innan distansavtalet ingås.
  4. I händelse av att specifika produkt- eller tjänstevillkor gäller förutom dessa allmänna villkor, ska andra och tredje styckena tillämpas i enlighet därmed, och i händelse av motstridiga villkor kan konsumenten alltid vädja till tillämplig bestämmelse som är mest gynnsam för honom / henne.

Artikel 4 - Erbjudandet


  1. Om ett erbjudande är av begränsad varaktighet eller om vissa villkor gäller, ska det uttryckligen anges i erbjudandet.
  2. Erbjudandet innehåller en fullständig och korrekt beskrivning av de produkter, digitalt innehåll och / eller tjänster som erbjuds. Beskrivningen är lämpligt detaljerad för att konsumenten ska kunna bedöma produkterna, tjänsterna och / eller digitalt innehåll på ett adekvat sätt. Om entreprenören använder bilder är de sanningsenliga bilder av de produkter och / eller tjänster som tillhandahålls. Uppenbara fel eller misstag i erbjudandet binder inte entreprenören.
  3. Alla erbjudanden innehåller sådan information att det är klart för konsumenten vilka rättigheter och skyldigheter som är knutna till att acceptera erbjudandet.

Artikel 5 - Avtalet


  1. Med förbehåll för bestämmelserna i punkt 4 blir avtalet giltigt när konsumenten har accepterat erbjudandet och uppfyllt de fastställda villkoren.
  2. Om konsumenten accepterade erbjudandet på elektronisk väg, ska entreprenören omedelbart bekräfta mottagandet av att ha accepterat erbjudandet på elektronisk väg. Så länge mottagandet av nämnda godkännande inte har bekräftats kan konsumenten avslå avtalet.
  3. Om kontraktet ingås elektroniskt kommer entreprenören att vidta lämpliga tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder för elektronisk dataöverföring och säkerställa en säker webbmiljö. Om konsumenten kan betala elektroniskt ska entreprenören följa lämpliga säkerhetsåtgärder.
  4. Entreprenören kan inom lagens gränser samla in information om konsumentens förmåga att uppfylla sina betalningsskyldigheter och alla fakta och faktorer som är relevanta för ansvarsfullt slutande av distansavtalet. Om entreprenören utifrån resultaten av denna undersökning har goda skäl för att inte ingå avtalet, har han lagligen rätt att vägra en beställning eller begäran som stöds av skäl eller att fästa särskilda villkor för genomförandet.
  5. Innan företaget levererar produkten ska entreprenören skicka följande information tillsammans med produkten, tjänsten eller det digitala innehållet skriftligen eller på sådant sätt att konsumenten kan lagra den på ett tillgängligt sätt på en långsiktig databärare:
  1. besöksadressen till entreprenörens affärsanläggning där konsumenten kan komma i kontakt med eventuella klagomål;
  2. villkoren för och på vilket sätt konsumenten kan utöva ångerrätten eller, i förekommande fall, klar information om att han undantas från ångerrätten;
  3. information som motsvarar befintliga tjänster och garantier efter försäljning;
  4. Priset inklusive alla skatter på produkten, tjänsten eller digitalt innehåll, i förekommande fall leveranskostnaderna och sättet att betala, leverera eller genomföra distansavtale;
  5. kraven för att säga upp avtalet om kontraktet har en längre tid på mer än ett år eller under en obestämd tid;
  6. standardformuläret för återtagande om konsumenten har ångerrätten.
  7. Vid ett fortsatt prestandaavtal gäller bestämmelsen i föregående stycke endast för den första leveransen.
  8.  

Artikel 6 - Ångerrätt


För produkter:

  1. Konsumenten kan avslå ett köpeavtal för en produkt utan att ange skäl för en reflektionsperiod på minst 14 dagar. entreprenören kan fråga konsumenten om orsaken till uttag men kan inte tvinga honom att ange sina skäl.
  2. Den reflektionsperiod som avses i underavsnitt 1 börjar den dagen produkten mottas av konsumenten eller av en tredje part som utsetts av honom i förväg och som inte är transportören, eller:
    1. om konsumenten beställde flera produkter i samma ordning: dagen då konsumenten eller en tredje part som utsetts av honom fick den sista produkten. entreprenören kan vägra att beställa flera produkter med olika leveransdatum under förutsättning att han tydligt informerar konsumenten innan beställningsprocessen.
    2. om leveransen av en produkt består av flera partier eller delar: den dag då konsumenten eller en tredje part som utsetts av honom fick det sista partiet eller den sista delen;
    3. i händelse av avtal om regelbunden leverans av produkter under en viss period: den dag då konsumenten eller en tredje part som utsetts av honom fick den första produkten. Vid tjänster och digitalt innehåll som inte levereras på en fysisk transportör.
  3. Konsumenten kan säga upp ett avtal om tjänster eller ett avtal om leverans av digitalt innehåll som inte levereras på en fysisk transportör utan att ange skäl under minst 14 dagar. entreprenören kan fråga konsumenten om orsaken till uttag men kan inte tvinga honom att ange sina skäl.
  4. Den reflektionsperiod som avses i artikel 3 börjar dagen efter avtalets ingående. Förlängd reflektionsperiod för produkter, tjänster och digitalt innehåll som inte har levererats på en fysisk transportör om ingen information ges om ångerrätten:
  5. Om entreprenören inte har tillhandahållit konsumenten lagstadgad information om ångerrätten eller inte har tillhandahållit standardformuläret för återtagande, upphör reflektionsperioden tolv månader efter utgången av den ursprungliga reflektionsperioden i enlighet med reflektionsperioden fastställs i de föregående delklausulerna i denna artikel.
  6. Om entreprenören tillhandahöll konsumenten den information som avses i föregående artikel inom tolv månader efter början av den ursprungliga reflektionsperioden, upphör reflektionsperioden 14 dagar efter den dag då konsumenten fick informationen.

Artikel 7 - Konsumentens skyldigheter under reflektionstiden


  1. Under denna period ska konsumenten hantera produkten och förpackningen med omsorg. Konsumenten ska endast packa upp eller använda produkten i den utsträckning som är nödvändig för att fastställa produktens art, egenskaper och effekt. Den vägledande principen är att konsumenten bara får hantera och inspektera produkten på det sätt som en får hantera en produkt i en butik.
  2. Konsumenten ansvarar endast för värdeminskningen på den produkt som orsakas av sättet att hantera produkten som gick längre än tillåtet i underavsnitt 1.
  3. Konsumenten är inte ansvarig för minskningen av värdet på produkten om entreprenören inte har tillhandahållit honom all juridisk information om ångerrätten innan avtalet ingås.

Artikel 8 - Utöva konsumentens ångerrätt och kostnader


  1. Om konsumenten utövar sin ångerrätt ska han meddela entreprenören entydigt med standardformuläret för återtagande inom reflektionsperioden.
  2. Konsumenten ska returnera produkten eller leverera den till (den auktoriserade representanten för) entreprenören så snart som möjligt men inom 14 dagar räknat från dagen efter den anmälan som avses i underavsnitt 1. Detta behöver inte göras om entreprenör erbjöd sig att samla in produkten själv. Konsumenten observerade perioden för återlämnande av produkten i vilket fall som helst om produkten återlämnas före utgången av reflektionsperioden.
  3. Konsumenten ska returnera produkten med alla levererade tillbehör och om det är rimligt möjligt i ursprungligt skick och i förpackning och i överensstämmelse med rimliga och tydliga instruktioner från entreprenören.
  4. Risken och bevisbördan för korrekt och snabb utövande av ångerrätten faller på konsumenten.
  5. Konsumenten ska bära de direkta kostnaderna för att returnera produkten. Om entreprenören inte har rapporterat att konsumenten måste bära dessa kostnader eller om entreprenören påpekade att han kommer att bära kostnaderna själv, behöver konsumenten inte betala kostnaderna för att returnera produkten.
  6. Om konsumenten drar sig tillbaka efter att ha uttryckligen begärt att utförandet av en tjänst eller leverans av gas, vatten eller elektricitet som inte har blivit klar för försäljning inte startas i en begränsad volym eller given mängd under reflektionsperioden, ska Konsumenten betala entreprenören ett belopp som är lika med den del av skyldigheten som redan utförts vid tidpunkten för återtagandet jämfört med full skyldighet.
  7. Konsumenten bär inte kostnaderna för att utföra tjänster för leverans av vatten, gas eller elektricitet som inte hade gjorts klar för försäljning i en begränsad volym eller kvantitet eller för leverans av fjärrvärme om:
    1. entreprenören inte har gett konsumenten lagstadgad nödvändig information om ångerrätten, kompensation av kostnader vid återkallande eller standardformulär för återtagande, eller;
    2. om konsumenten inte uttryckligen har begärt att tjänstens prestanda eller leverans av gas, vatten och el eller fjärrvärme ska inledas under reflektionsperioden.
  8. Konsumenten bär inte några kostnader för helt eller delvis leverans av digitalt innehåll som inte lagras på en fysisk transportör om:
    1. före leveransen har han inte uttryckligen godkänt att starta avtalet före utgången av reflektionsperioden;
    2. han erkände inte att han förlorade sin ångerrätt när han gav samtycke; eller
    3. entreprenören kunde inte bekräfta konsumentens uttalande
  9. Om konsumenten utövar sin ångerrätt upphör alla tilläggsavtal med lagens funktion.

Artikel 9 - Entreprenörens skyldigheter vid ångerrätt


  1. Om entreprenören möjliggör att meddelas om ångerrätt på elektronisk väg ska han omgående skicka ett returkvitto.
  2. Entreprenören ska återbetala alla betalningar som gjorts av konsumenten, inklusive alla leveranskostnader som konsumenten betalar för den returnerade produkten, så snart som möjligt men inom 14 dagar efter den dag då konsumenten meddelade honom om återkallandet. Om inte entreprenören erbjuder att samla in produkten själv, kan han vänta med att betala tillbaka tills han har fått produkten eller tills konsumenten har bevisat att han har returnerat produkten, beroende på vad som inträffar först.
  3. Entreprenören ska använda samma betalningsmedel som konsumenten använde, såvida inte konsumenten samtycker till en annan metod. Återbetalningen är gratis för konsumenten.
  4. Om konsumenten valde en dyrare leveransmetod istället för den billigaste standardleveransen, behöver entreprenören inte ersätta merkostnaderna för den dyrare metoden.

Artikel 10 - Uteslutning av ångerrätten


Entreprenören kan utesluta följande produkter och tjänster från ångerrätten, men endast om entreprenören tydligt meddelade detta när han gjorde erbjudandet eller i alla fall i god tid innan avtalet ingicks:

  1. Produkter eller tjänster med ett pris som är föremål för fluktuationer på den finansiella marknaden som entreprenören inte har något inflytande på och som kan inträffa inom utträdesperioden
  2. Avtal som ingås under en offentlig auktion. En offentlig auktion definieras som en försäljningsmetod där entreprenören erbjuder produkter, digitalt innehåll och / eller tjänster till konsumenten som personligen är närvarande eller har möjlighet att personligen vara närvarande på auktionen under ledning av en auktionsföretag och där den framgångsrika budgivaren är skyldig att köpa produkterna, det digitala innehållet och / eller tjänsterna;
  3. Serviceavtal, efter fullständig utförande av tjänsten, men endast om:
    1. resultatet började med konsumentens uttryckliga förhandsgodkännande; och
    2. konsumenten uppgav att han kommer att förlora sin ångerrätt så snart entreprenören har fullgjort avtalet;
  4. Serviceavtal för att göra boende tillgängligt när en viss genomförandeperiod tillhandahålls och annat än för bostadsändamål, godstransporter, biluthyrningstjänster och catering;
  5. Avtal som är relaterade till fritidsaktiviteter när ett visst datum eller en period av uppträdande anordnas i avtalet;
  6. Produkter som tillverkas i enlighet med konsumentens specifikationer som inte är prefabricerade och som produceras på basis av en konsument individuellt val eller beslut eller som är avsedda för en viss person;
  7. Förgängliga produkter eller produkter med begränsad hållbarhet;
  8. Förslutna produkter av hälso- eller hygienskäl som inte är lämpliga att returneras och av vilka tätningen bröts;
  9. Produkter som till sin natur är irreversibelt blandade med andra produkter;
  10. Alkoholhaltiga drycker med vilka priset har avtalats vid avtalets ingående men som leveransen kan ske endast efter 30 dagar och vars verkliga värde beror på fluktuationer på marknaden som entreprenören inte kan påverka;
  11. Förseglade ljud- och videoinspelningar och datorprogram vars tätningar bröts efter leverans;
  12. Tidningar, tidskrifter eller tidskrifter, med undantag för prenumerationer på dem;
  13. Leverans av annat digitalt innehåll än på en fysisk transportör, men endast om:
    1. föreställningen inleddes med konsumentens uttryckliga förhandsgodkännande; och
    2. konsumenten uppgav att han kommer att förlora sin ångerrätt genom att göra de

Artikel 11 - Priset


  1. Priserna på de tillhandahållna produkterna och / eller tjänsterna får inte höjas under giltighetsperioden som anges i erbjudandet, med förbehåll för prisändringar på grund av förändringar i momssatser.
  2. Till skillnad från föregående stycke kan företagaren erbjuda produkter eller tjänster vars priser är föremål för fluktuationer på finansmarknaden som ligger utanför företagarens kontroll, till rörliga priser. Erbjudandet anger möjligheten att bli utsatt för fluktuationer och det faktum att alla angivna priser är målpriser.
  3. Prisökningar inom tre månader efter ingående av kontraktet är endast tillåtna om de är resultatet av ny lagstiftning.
  4. Prisökningar från 3 månader efter att avtalet har ingåtts är endast tillåtna om entreprenören har bestämt det och:
    1. de är resultatet av lagliga föreskrifter eller bestämmelser, ellerli>
    2. konsumenten har befogenhet att säga upp avtalet före dagen då prisökningen börjar. konsumenten har befogenhet att säga upp avtalet före dagen då prisökningen börjar.
  5. Alla priser som anges i tillhandahållandet av produkter eller tjänster är inklusive moms.

Artikel 12 - Utförande av avtal och extra garanti


  1. Entreprenören garanterar att produkterna och / eller tjänsterna överensstämmer med kontraktet, med de specifikationer som anges i erbjudandet, med rimliga krav på användbarhet och / eller tillförlitlighet och med befintliga lagar och / eller statliga bestämmelser den dagen kontraktet avslutades. Om avtalas, garanterar företagaren också att produkten är lämplig för annat än normalt bruk.
  2. En extra garanti som erbjuds av entreprenören, hens leverantör, tillverkare eller importör ska aldrig påverka de rättigheter och fordringar som konsumenten kan utöva mot entreprenören om ett misslyckande i uppfyllandet av företagarens åtaganden om företagaren har misslyckats med att uppfylla sina företag del av avtalet.
  3. Med "extra garanti" avses varje skyldighet av entreprenören, hens leverantör, importör eller tillverkare i vilken hen tilldelar konsumenterna vissa rättigheter eller fordringar som går längre än hen är lagligt skyldig om hen misslyckas i överensstämmelse med sin del av avtalet.

Artikel 13 - Leverans och utförande


  1. Entreprenören ska utöva bästa möjliga omsorg vid bokning av beställningar och utförande av produktorder och vid bedömning av förfrågningar om tillhandahållande av tjänster.
  2. Leveransplatsen är den adress som konsumenten har angett till företagaren.
  3. Med vederbörlig hänsyn till bestämmelserna i artikel 4 i dessa allmänna villkor ska entreprenören utföra accepterade beställningar med bekväm hastighet men minst 30 dagar, såvida inte en annan leveransperiod avtalades. Om leveransen har försenats, eller om en beställning inte kan fyllas eller endast kan fyllas delvis, ska konsumenten informeras om detta inom en månad efter beställningen. I sådana fall har konsumenten rätt att avslå avtalet utan kostnad.
  4. Efter avvisning i enlighet med föregående stycke ska entreprenören returnera betalningen av konsumenten omedelbart men inom 30 dagar efter avvisningen.
  5. Risken för förlust och / eller skada på produkter kommer att bäras av entreprenören fram till tidpunkten för leverans till konsumenten eller en i förväg utsedd representant och tillkännages för konsumenten, såvida inte annat uttryckligen överenskommits.

Artikel 14 - Fortsättning av tjänster avtal: varaktighet, uppsägning och förnyelse


Uppsägning:

  1. Konsumenten kan alltid säga upp ett kontrakt som ingicks på obestämd tid och som omfattar regelbunden leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster, med vederbörlig efterlevnad av uppsägningsreglerna och med förbehåll för högst en månads uppsägningstid.
  2. Konsumenten kan när som helst säga upp ett avtal som ingicks för en viss tid och som omfattar regelbunden leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster vid slutet av den specifika perioden, med vederbörlig hänsyn till uppsägningsreglerna och med förbehåll för högst en månads uppsägningstid.
  3. Konsumenten kan säga upp de avtal som nämns i föregående stycken:
    1. när som helst och inte begränsas till uppsägning vid en viss tidpunkt eller under en viss period;
    2. åtminstone på samma sätt som de avslutades av hen;
    3. alltid med samma varsel som entreprenören föreskrev för sig själv.

    Förlängning:

  4. Ett avtal som har ingåtts för en bestämd period som omfattar regelbunden leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster får inte automatiskt förlängas eller förlängas under en viss period.
  5. Trots föregående stycke kan ett kontrakt för en bestämd period som sträcker sig till regelbunden leverans av dagstidningar, tidningar, veckotidningar och tidskrifter, stillsamt förnyas för en viss period på tre månader om konsumenten kan säga upp det utökade avtalet mot slutet av förlängningen med en uppsägningstid på högst en månad.
  6. Ett avtal som ingåtts för en bestämd period och som sträcker sig till regelbunden leverans av produkter eller tjänster får endast förlängas stillsamt under en obestämd tid om konsumenten kan avbryta det när som helst med en varsel på en månad. Uppsägningen är högst tre månader ifall kontraktet handlar om en leverans av dagböcker, tidningar och veckotidningar och tidskrifter som sker regelbundet men mindre än en gång i månadenli>
  7. Ett avtal med begränsad varaktighet av regelbunden leverans av prövningsdagböcker, tidningar, veckotidningar och tidskrifter (prövning eller introduktionsprenumeration) förnyas inte stillsamt och upphör automatiskt efter rättegången eller introduktionsperioden.

Varaktighet:

  • Om avtalets varaktighet är mer än ett år kan konsumenten säga upp avtalet när som helst efter ett år med en varsel om högst en månad, såvida inte rimlighet och rättvisa motstår uppsägningen före slutet av den avtalade perioden.

Artikel 15 - Betalning


  1. Om inte annat anges i avtalet eller i de ytterligare villkoren måste de belopp som konsumenten ska betala avräknas inom 14 dagar efter reflektionsperioden, eller om det inte finns någon reflektionsperiod inom 14 dagar efter att avtalet har ingåtts. I händelse av ett avtal om att tillhandahålla en tjänst, börjar denna period samma dag som konsumenten fick bekräftelsen av avtalet.
  2. Om en förskottsbetalning överenskommits, kan konsumenten inte hävda någon rätt beträffande utförandet av beställningen i den frågan eller de berörda tjänsterna innan han betalar den överenskomna förskottsbetalningen.
  3. Konsumenten har skyldigheten att omgående informera företagaren om möjliga felaktigheter i de betalningsuppgifter som har lämnats eller specificerats.
  4. Om konsumenten inte har uppfyllt sina betalningsskyldigheter i tid, och entreprenören har påpekat hen att betalningen var försenad och tillåter konsumenten en period på 14 dagar att uppfylla betalningsskyldigheterna, är konsumenten skyldig att betala den lagstadgade räntan på det belopp som ska betalas och entreprenören har rätt att debitera konsumenten för eventuella utomordentliga inkassokostnader. Dessa utomordentliga inkassokostnader uppgår till högst 15% för utestående belopp upp till 2.500 €, 10% för följande € 2.500 och 5% för följande € 5000, med minst € 40. Företagaren kan avvika från de ovannämnda beloppen och procentsatser för konsumenten.

Artikel 16 - Procedurer för klagomål


  1. Entreprenören ska ha en tillräckligt tydlig procedur för klagomål och ska hantera klagomålet i enlighet med denna procedur.
  2. Klagomål om utförandet av kontraktet ska lämnas in helt och tydligt beskrivet till entreprenören inom rimlig tid efter att konsumenten upptäckte bristerna.
  3. De klagomål som lämnats in till företagaren ska besvaras inom en period av 14 dagar efter mottagningsdatumet. Om ett klagomål kräver en överskådlig längre tid för hantering, ska företagaren svara inom 14 dagar med ett meddelande om mottagande och en indikation när konsumenten kan förvänta sig ett mer detaljerat svar.

Artikel 17 - Ytterligare bestämmelser eller undantag


  1. Ytterligare bestämmelser och / eller undantag från dessa allmänna villkor bör inte vara till nackdel för konsumenten och måste skrivas eller registreras på ett sådant sätt att konsumenten kan lagra dem på ett tillgängligt sätt på en långsiktig databärare.
Klicka här om du vill skriva ut de allmänna villkoren och / eller spara dem som en PDF-fil.